Saturday, January 22, 2011

disturbia


disclaimer: this entry is very disturbing, at least i think so.

ini satu kisah di tahun 2003.

jadi, dulu di sekolah, saya rajin ke perpustakaan awam labuan untuk meminjam bahan bacaan untuk saya baca ketika kebosanan dengan pengajaran cikgu di depan kelas.


dengan kedudukan saya di kelas seperti ini (baik kedudukan kerusi, maupun kedudukan ranking, tetap tercorot), memudahkan saya untuk lebih giat dan rajin membaca novel-novel ketika cikgu mengajar di depan kelas. saya amat suka baca bovel karangan Christopher Pike. beliau menulis cerita-cerita mengarut. tentang misteri, pembunuhan, dan lain-lain. saya rasa saya cool, sebab kawan2 saya yg laen baca novel cinta? euw! jiwang! tgk saya, baca ttg mystery. kerana mungkin saya penuh misteri orgnya? errr...

korang nampak jarak meja saya dan org depan saya? memang sgt jauh. siap boleh main lompat getah kat sana. men lari2 pun buleh.

u are what u read (anonymous, 1127 BC). saya pun terpengaruh dengan cerita-cerita yang saya baca. saya mula menulis. tentang pembunuhan. jalan cerita sangat mudah. tentang seorang pelajar saiko yg bertambah saiko kerana cikgu disiplin yg mengsaikokan org lain. dek kerna tak tahan, cikgu disiplin tadi dibunuh, mayat dikerat2, dan ditanam kat belakang makmal. tapi akhirnya kantoi, sbb bila mayat cikgu tu ditemukan, dia tgh menggenggam cincin budak saiko tuh yg sempat direnggut nya. amacam?

btw, time aku tulis cer tuh, aku tgh pikirkan ttg sorang cikgu ni yg menyakitkan hati. tapi aku bukanlah budak saiko itu.
ke aku?

to be continue

No comments: