Thursday, March 18, 2010

here's another update

penat sangat-sangat
aku tak tahan

mungkin bagi banyak orang, doktor itu kerjanya mulia,
tapi bagi banyak doktor, mereka itu lupa kalau kerja doktor itu mulia.

kata kawan aku, dia tak suka doktor, sebab doktor ni tiada perasaan.

hurm, ye kot. doktor memang tiada perasaan, sebab aku rasa mereka ni kadang nak fikir pasal diri sendiri pun tak sempat.

sebab aku pun makin tak berperasaan. takutlaahh nanti jadi cam batu =(


gila penat sebab sekarang surgical department.
on call macam very the eff-ing tiring tauu.
setiap minggu ada 2 shift on call kena attend. kalau shift weekdays memang &$%^%#

contoh aku on call hari isnin malam.
jadi hari isnin datang hospital jam 6 pagi, working hours until 3 pm, lepas tu on call jam 4pm, sampai 6 pagi besoknya, dan cycle working hours started again.
33 jam ok kat hospital, tak tidur!
dan on call emergency room sini memang gila sibuk, sebab hospital rujukan.
hari tu time on call, aku cuma dapat rehat jam 2 pagi, untuk 30 minit.

untuk students yang lain, ini bukan big deal untuk diorang.
tapi bagi aku, SANGAT.

sebab i get cranky if i don't get enough sleep. semua org aku nak marah, nak mengamuk.
kalau tak jadi marah2, aku akan jadi melancholic. sedihh tanpa alasan.

macam skrg ni, aku tak tau aku tengah sedih ka, tengah marahh.

hurrmm, friends, i need your supports for me to survive all this... because out of nowhere, this idea of "menyesal" crossing my mind...

=(





9 comments:

pie said...

mungkin ni la jugak sebab aku kompius sama ada aku sedih or tension.
masalahnya, aku mo marah tp xtau mo marah sepa...
tp aku nda la sesibuk ko...
oi jom ke pantai dengar bunyi ombak sampai subuh.,..

Replay said...

just enjoy it. not everyone can be as lucky as u to experience those =) *this is what I thought whenever I'm feeling down

ruffey said...

Pie,
konpiuss kaaannn? huhuuu.
dah la aku makin kurus, despite aku makan banyak.
oii, jom la, tp aku nda tau aku mulih bila, mungkin awal julai, mungkin jg tahun dapan, nanti kalau aku ke labuan lagi, aku kontek kau.
kalau kau mau lg best, sana pohon batu, yg ada pemecah ombak tu, kita duduk di ujung, sambil unggun api. best!

Replay,
mungkin juga =)
ada org sedih sampai nangis sbb tak dpt kesempatan macam aku (masuk skolah doktor), aku pulak diberi peluang oleh Tuhan. hurmm..
aku rasa sama kot kalau aku tak dpt masuk skolah doktor, aku pun rasa nyesal.
sebab kalau aku tak berada kat sini, aku takkan tau suasananya =)
apa2pun, kena hadapi. i just hope that all my kepenatan dan kesibukan berbaloi 1 day, dengan dapat mendatangkan manfaat kepada orang lain, dan dihargai =)

sheryzan said...

housemate aku nektok ialah seorang doctor..keja shift x tentu...kdg2 byk patient smpei makan pun sik sempat...kdg2 xda alu patient smpei tdo jak whole shift...memang salute para2 doctor eh...study susah~~and kerja also susah~~ But susah bagi orang yg sik meminati bidang doktor..but still aku kagum dengan kerja doktor..dari dolok sampei knektok...

pa2pun dont regret, mungkin ya hanyalah ilusi semata2..or bisikan syaitan~~u doing a very very good and very very mulia job which I and many people wholeee world adore~~~u know that...just do thing sincerely from heart..All the best Doctor~~~

ruffey said...

Sheryzan, terima kasih =)
aku rasa aku dah tau napa aku ada fikiran negatif cam ni skrg.
sebab aku tiada 'kawan' mungkin.
dept. bedah ni memenatkan, so semua org masing2 mementingkan diri, dan sifat2 negatif semua mulai terserlah.
aku bosan dengan karenah mereka yg perasan bagus etc.
mungkin lebih kepada 'social pressure' sebenarnya.
nanti ada peluang aku update lagi.

sheryzan said...

Yup~~maybe one of the reason~~just be nice to other~~mungkin perasaan bgs mereka untuk secureness, supaya sik dipandang rendah~~hehe..try to think positive spt apa yg aku try polah~~hehe...all the best Doc~~!

pie said...

ui serius ba sana siuk?ak on ja...
dan kali ni ak pastikan ak bawa rokok 2 kotak...ahaha...
jangan marah shan...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,情色論壇

蒜泥白肉Lynn said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社