Sunday, September 13, 2009

Kisah Kawan Aku

lokasi - Pusat Sumber Kolej Matrikulasi Labuan
waktu - pagi ke tengahari macam tu, sementara menunggu kuliah seterusnya
suasana - sunyi sepi, diselang-selikan dengan 'tetak' (bahasa Sarawak - ketawa) kawan kamek.
watak - aku, kawan 1, kawan 2, mangsa.


Aku: hoi, pahal korang ketawa-ketawa ni kan?

Kawan 1: ko nampak budak perempuan yang duduk di hujung sana tu? *sambil ketawa lagi*

Aku: nampak, kenapa sama dia?

Kawan 2: *ketawa*. baju yang dia pakai pagi tadi lain, baju yang dia pakai sekarang lain.

Aku: jadi kenapa lah? apa masalah dengan baju dia?

Kawan 1: *ketawa sangat kuat* hahaahah. kami siram dia pagi tadi waktu dia mau pergi kuliah. tapi dia ndak tau kami yang siram ni. waktu tu aku tengah sidai baju, eh nampak dia lalu dibawah. apa lagi. kami siram dia, terus kami lari. *sambung ketawa*

Kawan 2: iya. haaha. sebab kami ndak suka diaa! mengada-ngada! hahahahaha

-kisah tamat-


haishh, di Matriks yang miskin air tu pun, masih ada minah2 buat lawak macam ni. haha


8 comments:

bonneyaim said...

first!
kejam naa juak..haha
but i think i'll do the same 2.sikkan mok lepas peluang kan?

oranglidi said...

tengok la tu ruffey!!! dah ade orang ambik tempat first wa!!! aaahh!!

hehe..

kurang asam boi geng2 lu.. kesian itu pmpuan.

Anonymous said...

kalau lah aku jadi pompuan itu...aku nda mau pi kuliah..terus aku tido d umah...buang SUI..-juelya-

ruffey said...
This comment has been removed by the author.
ruffey said...

sudah, sudah, jangan berebut!!!! heheh

bonneyaim,
aok la ya. sik tau ku sakit hati tahap ginei sidakny sanggup polah kedak ya. haha.
mun ku dulu kat skolah, aku gunting spender org nok aku benci. gagagaagagagaagagaagagagagaaa

oranglidi,
ahahahahhahahaha. kesian ke? ehehe

juelya,
dak perempuan tu smgt azam tinggi nak tuntut ilmu tu (sambil buat org sakit hati)
tu dia tetap gi kulyah. lol

wan aziz wan mad said...

terint masa tu..bgun awal pagi..mandi d tandas kelas tutorial...pusing2 mencari tandas mana yg ada air lagi :P

dandarby said...

nda paham this part

Kawan 2: *ketawa lagi*. baju yang dia pakai pagi tadi mau pergi lecturer lain dgn baju yang dia pakai sekarang.

Razman said...

sje nak bg budak tu sejuk..tak penat sgt nak pose..