Wednesday, August 12, 2009

si buta...

Beberapa hari ini aku lepak di Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur ni lah tempat bermacam ragam manusia ada.

seswailah sangat dengan lagu Hujan yang berjudul "Kuala Lumpur".

lupakan sejenak tetang gahnya kota metropolitan itu, lihat pula dari sisi berbeza.

di Kuala Lumpur sahajalah aku pernah melihat orang buta bergerak sendiri di tengah kota, dari satu tempat ke satu tempat, berdikari...
mereka bekerja mencari rezeki walaupun mempunyai kekurangan...
yang buat aku berfikir

"alangkah hebatnya mereka, mahu berusaha"

aku terfikir lagi

"mereka tak mampu melihat.. "

terus berfikir

"berdosanya aku, saat orang lain tidak dapat melihat keindahan dunia, kadang aku pula masih sengaja melihat dosa..." 


7 comments:

oranglidi said...

ya.. lagu 'kuala lumpur' by hujan memang best..

ah, lu membuatkan wa berpikir lagi.. sudah tentu orang buta sangat hebat.. pandang dengan mata hati..

"berdosanya aku, saat orang lain tidak dapat melihat keindahan dunia, kadang aku pula masih sengaja melihat dosa..."

-hm...

A+z+i+E = AziE said...

org lidi ni sntiase ad kt mane2... cis!!!....

b'syukurlah =)

NIVYANFAZZA said...

tu la ruffey kadang-kadang kita yang sempurna ni tak boleh nak berdikari seperti mereka...

Razman said...

kadang2 dosa tu sje menunjuk2 dpn aku..aku terpaksa la tgk..haha

crimsonskye said...

Masa kat KL Sentral hari tu, aku tengok ada empat orang buta ni tengah berlatih jalan pakai tongkat, sambil buat human train...

I can only hope to have half their courage dealing with life.

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,情色論壇

蒜泥白肉Lynn said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社