Sunday, August 30, 2009

kepala sapi, kepala babi

malaysia negaraku yang, tercinta?

macam tak pulak. 

it'd been chaos for a while though. 

worrying and thinking about my safety there back in Indonesia, thanx to some stupid advertisement and publicity promoting tourism how unique our country are, yet disrespecting our neighbour country Indonesia. not easy yo. 


er, ok, back to topic of this entri. about some animals' heads.

recently, i was shocked to know about some FUCKING stupid Malaysian Muslims paraded with the head of cow, a sacred animal in Hinduism.

Setahu aku, tak pernah zaman Rasulullah orang Islam melakukan penghinaan agama orang lain secara terbuka tau.

and these people claiming themselves fighting for Islam?


apa kita akan rasa, kalau kepala babi dicampak ke masjid?


religion is sacred for the believers. 
if we think other religions are nothing because we embrace and learn Islam,
orang bukan Islam pun boleh anggap Islam bukan apa-apa sebab mereka bukan Islam. 



aku pelik bila baca statement Hishamuddin di utusan.com.my

"Membawa kepala lembu memang tidak sensitif tetapi harus diingat pernah ada satu insiden yang mana bendera UMNO telah digunakan membalut kepala babi dan kemudian ditinggalkan di depan bangunan UMNO," katanya."

bodoh tak? dia samakan insiden penghinaan agama hindu dengan penghinaan umno?

Hindu is a religion,
UMNO is a political party.

betapa hinanya parti politik untuk dibanding dengan agama?


yang mencemari agama adalah pengikutnya, bukan agama itu sendiri...


 

7 comments:

oranglidi said...

hm.. tu a.. plik2..

spatutnya umat Islam tnjuk contoh yg berhikmah..

nivyanfazza said...

setuju...no komen

Khairulanwar B. Abdul Jamil said...

kepala babi dah masuk pon masjid kat UM ni...tahun lpas time pilihan raya kampus

QuantumDecipher said...

hahahhaha!!! x leh tahan..lawak tol statement hishamudin!! kalau macam ni keadaannya..alamat membazir duit jer nak wat kempen 1Malaysia..penat2 jer bayar yuran.!! *ade ke yuran masalahnya??* +_+

bonneyaim said...

totally agree. looks like hisham was (is) misused his power. now everyone thinks he's a jerk.
Btw, apesal malaysian suka mengheret binatang yang tak bersalah kalau nak tunjuk tak puas ati? kesian sapi dengan babi

ruffey said...

QuantumDecipher, agree ^^

bonneyaim, yep. he's jerk. he's ignorance. and he's lucky to be descendant of 1 of the most influential politician in malaysia.
yep, sian haiwan2 itu kaann? hehe. dah la babi itu comelll

bonneyaim said...

babi sedap!hahahha..*rofl*