Tuesday, June 2, 2009

encore. ada orang marah aku

labcoat mu untuk mu, labcoat ku untuk ku.

ok.

ramai org tgh mengamuk skrg. waahh.

dulu aku pernah post ni

dan ada satu komen ni

emm leh tnya bbrpa soklan?
pkai labcoat tu salah ke?
pkai labcoat tu dosa ke?
pkai labcoat tu bodoh ke?
n pkai labcoat tu fuck ke?
so pasni if there is anybody from ur batch bro, that wear that coat, i wanna classify them as IDIOT too...sorry to say lah..org yg tak hormat org lain, tak layak dihormati...
n org yg pgil org lain idiot, i think he is IDIOT too..huh..
klakar la bro..ur blog mcm org prempuan punye blog...dok ckap org lain but urself tu dh ckup perfect ke??tepuk dada tnya iman bro...



ok, pertama-tama, aku sedar ini salah, nak cerita benda tak penting sampai buat banyak org marah.

jadi aku nak minta maaf!

maafkan takk? kalau tak nak takpe, biar cerita labcoat ni sampai akhirat kan? aku dah minta maaf jauh dr lubuk hati yang terdalam.


blog ni patutnya very personal, bukan kawan takkan tau lah. tp skrg dah glamer kan? heheh.


skrg, aku akan jawab soalan2 kat atas tu.

1. aku tak pernah kata salah kalau pakai labcoat? ada ke?

2. aku tak pernah kata dosa. kenapa nak tanyaa?? aku dah tulis dulu dah.

3. pakai labcoat tu bodoh? heheh. tu tanya diri sendiri lah. tau lah tujuan labcoat tu utk melindungi diri sewaktu bekerja di lab. lab tu, syurga mikroorganism dan lain2 benda berbahaya, jadi pakai labcoat utk melindungi kita dari bahaya2 tu.
tapi kalau pakai kat KFC??? ko nak protect dr apa? tambah kontaminasi adalah

4. pakai labcoat fuck? hehe. tak pun. aku tak pernah kata. aduh. emosi sungguh.

5. oh ya, indeed, tak kesah org tu batch siapa pun, batch bapak aku skali pun, kalau pakai labcoat pada tempat yg tak seswai, aku akan rasa itu perbuatan bodoh. ok? puas ati? aku pernah sound kawan aku yg pakai labcoat bukan pada tempatnya. tolong laa.

6. ko tak nak hormat aku tu kau punya pasal. aku tak mintak dihormati pun., kalau bukan pasal blog ni, ko tak kenal aku pun. dan aku tak pernah kesah.

7. wah, aku mmg tak sempurna, mungkin saja aku lebih byk kekurangan banding korang, sbg contoh, aku tak sepandai korang. aku akui tu.
-edited, ada org tak puas hati, heheh -

8. eh, napa nak ungkit tentang keimanan aku nii? kalau iman aku lemah ke, tak beriman ke? aku heret ko skali ke neraka ke? emosi sampai ungkit iman org. hampehh.
aku rasa dayus la org yg sket2 nak sebut pasal iman org laenn.


haa. tu aku jawabb. ada pertanyaan lagi?

nak confront aku? confront laa. korang kan dah kenal aku.

16 comments:

BoZaki said...

When people get emotional shan, you won't win. No matter how hard you try... they always not ready until they are not emotional.

The best way to do it, is keep doing your stuff and don't let them interfere you.

I hate when people get personal you know in their attack. talking about your iman la, and anything, they did not have the right to say that actually. Bring another good point with good words that make someone said " oh yeah, he is right/ he could be right" so that both party can think more and learn more for themselves and others.

Anonymous said...

Wow~ yang no 7 tu... macam nak cakap sekumpulan org yang berlabel tertentu jek? Is it true? Think u better slow down.

Kau penah ty ke budak2 ni nape pkai labcoat kat KFC? Penah? Ko buat assumption je kan, yang sebabnye ialah diorang ni berlagak, and lalalala... God knows what else. Ko ni dari kumpulan militan maner ha? Perlu ke nak extreme sangat kutuk org? Tajuk article tu pon dah "What the eff..." F stands for what? I don't know anything impudent that stands by that, other than FUCK. So, u know, watch what u write, coz if u just wanna sound and look cool, u better KNOW what u write, rite? Tak perlu ckap org len emtional when you convey things in the same manner.

"dulu aku penah kagum ngan korang tau" dan seterusnye....my oh my... are u self pitying? PATHETIC! Then... taadaa.. u call people idiots. Is that down-to-earth sentence of yours trying to compensate for something? Hmm.. I wonder... Uh-huh~

For what it's worth, your writing is full of crap. You passed judgment to people you barely knew as if you have the right to cast the first stone.

P/S:Tapi aku stuju, iman kau, kau punye hal, takyah sebok..but I'm still disturbed, with the way you said things.

n u r i d r i n said...

haha.
aku rasa lucu ruffey.
sorry la.
tapi serius, lucu.
sebab, ramai antara kita2 ni,
macam aku,
menulis blog untuk sesuatu yang peribadi.
pendapat kita, pandangan kita,
emosi kita.

dan bila ada orang luar,
yang bukan kenal 100%,
terasa, itu lucu.

ada beberapa sebab la tu kan?
sama ada dia memang terasa,
ataupun dia tak ada kerja selain menceroboh.
aku rasa la.
;)

kadang-kadang, rasa nak je privasikan blog,
tapi, buat apa kan?
tujuan menulis ni,
dipublik kan, untuk kongsi kan?
macam kau kongsi dgn aku,
aku kongsi dgn kau.
betul?

well,
aku tau kau tak kan ambil pusing sangat hal ni.
so, cool je.
tulis je.

kalau menarik, orang baca,
kalau tak,
orang abai.
siapa je yang lebih kenal diri selain engkau dan Tuhan?

peace.

n u r i d r i n said...

dan, tahniah la.
penulisan kau menarik.
sebab tu orang baca.
hehe.

Anonymous said...

ada beberapa sebab la tu kan?
sama ada dia memang terasa,
ataupun dia tak ada kerja selain menceroboh.
aku rasa la.

err encik/cik nuridrin, im not sure which one. terasa tue btol. sb ckp idiot. harsh word. but ceroboh? hell-o. blog nie public. len la kalu saudara nie wt private, then kitorg hack. pls. and if de smone tulis about urself dlm his/her own blog, xde ke rse nm sembur 1/2. pls lah. xkan tak de rase nk tgor langsung kot. pff!

saya y x trbabit said...

ko ni da c nuridrin tu kawan die, mmg la dia back up..kalo x ak rse ad je dia hambat budak ni ngan parang..hehe gurau je
jgn trase..

mmg laa blog ni personal, but don judge laa..if u nk kutuk org jgn laa point terus kat atas muka org.. x baik tau..buat org trase pun berdosa tau
mmg lu tulis menarik perhatian org, but if org trtarik nak baca blog u cz nk tgk bahasa yg penuh kutukan whats the point laa kan..

btw..blog kita sendiri so suka ati laa nak tulis ape pun kan,n bile ad yg x puas hati ttg bnda yg ditulis ,itu normal, dan kita kne tgk diri kite jugak..betul ke apa yg kita tulis yer..

oranglidi said...

haha.. sori weh.. xsempat nk komen pjg2..

wa sokong lu!

Anonymous said...

aii..cakap bab iman pun nak melenting ke...??
oh forgot..no wonder la tak suka golongan tabligh...
em sori la..nak ask for confirmation..anda-anda semua yg baca blog ni non-muslim ke...??
adoi la...mmg la kubur msg2..tp tak pnh dgr/baca/tahu sket ttg ayat last surah al-Asr ke...??bukan slalu baca ke..??
npk sgt baca but then tak tau makna...tak kisahla..zaman skang islam mmg kat nama je ek..??
and for that apologize, i consider it accepted..

pie said...

perrrggghhhh...
banyak melenting shan...
ahaha
blog peribadi kena serang...
ahaha
shan, satu ja nasihat ak...
boh layan...jangan layan...
ur own opinion...
who the hell other people to judge...
ak tau ak dpt dosa sbb skit kn ati org...
tp tu dosa ak...
klu lu org nk tgur gua, tgur cara baik.
yg last skli komen ni mcm ustaz dowh...

and for those yg comment pki anonymous ni pengecut ke?letak nama la wei...sng ckit org nk santet ke...santau ke...sng ckit nk letak butuh korg kt dahi...

ruffey said...

waah, pasal perkara ni, tetiba hit blog aku naik melonjak. boleh la pasang iklan kan? dapat duit.

heheh

bersaing dgn blog Tun Mahathir? waa.

aduhh, sakit kepala aku. hehe.

camna ekk?

Anonymous said...

labcoat tanda keimanan =D

n u r i d r i n said...

anon, aku seorang cik.
perempuan.
:)

ruffey said...

waah. mana dia tau aku tak ska tabligh ekk?
dia baca entri aku yg laen gak rupanyaa.
mestilah sebab dia tertarik kann?

aku dah glamerr skrg!! cewah.

tak kesah la dia tertarek sebab negatif atau pun sebab positif.

pReciOus shaRihaNa said...

seriesly,
mmg coward gila org yg pkai anonymous tue.
enuff said!

kalau tahu diri tue mmg benar knapa perlu berselindung d sebalik nama anonymous. tonjolkan diri, itu baru nama nya benar dan... kuat iman, maybe?

cowards!

p.s sori ruff, jz stumbled on dis entry, n it indeed made me kinda mad.yet kudos for u~ byk hits tue! haha. ;-)

ruffey said...

heheh. thanx sharihana.

tapi aku tetap sedar salah aku, dah buat org laen marah. so apa2hal, kena la minta maaf.

pasal sebalik anon=cowards, lantak dia lah.

aku dah undang dia untuk jumpa aku. aku akan tetap tunggu.

bukan nak gaduh, cuma mintak didakwah je.

=D

Kelapa...Pecah said...

alamak...aku terlepas cerita sesasi ni....
sory shan masa kau memerlukan support aku tengah berperang dengan Ujian Dunia (ayat untuk Pak imam)...
apa2 pun aku support kau ...
don worry my friend...
buat pak imam tu ni i nak bagi opinion la kan..
nak kata aku beriman sangat tak lah....team tablig tak la jugak tapi bagi i ni yang memang ada pengalaman pasal ni terus terang la cakap yang setiap perkara ada pro and cont la....orang bijak pandai boleh menilai sendiri.. tak perlulah nak sebok berperang kat sini... kalau betul "pak imam" ni BERIMAN, dia tak kan layan benda2 dunia ni....(tak tau la kalau sebaliknya kan) tepuk dada tanya IMAN........ape2 pun bersabar la shan.... pasal dosa dan pahala tu urusan kau dengan tuhan....orang lain tak yah dok sebok especially "pak Imam" anonymus tu....