Wednesday, May 13, 2009

Marah?

marah?
bentak benak di jiwa merana
merasuk semua rasa gila
menyatulah dendam kealpaan
suburlah bait kebencian
punahkan kemanusiaan
bergumang, tak hilang...
apakah ini bisikan setan?

ingin ku ingkari rasa ini
rasa kegilaan setengah mati yang mencengkam diri
ingin ku teriakkan...

MARAH! MEMANG AKU MARAH!

kerana dendam, ku lawan
kerana benci, ku sakiti
akal bodoh yang tak lagi mampu dikawal
terlampiaslah semuanya
ku hempaskan semuanya
hancur luluh bertebaran
terhampar luas menghiris tajam
melukai setiap jejak yang mendekati, yang melewati

dendam dan benci yang menerbitkan kesengsaraan
akankah hilang?

suatu waktu nanti...
waktu yang tak pernah pasti...
bila dendam dan benci kan pergi jauh dari sini
tenang pasti hadir menyinggah lagi
semua rasa setan, bagai tak pernah menyapa
kenapa marah? sesal kan terasa...
akankah pula terhiburkan hati kosong ini
dengan citra kedamaian...

maafkan aku...



aku tulis sajak ni untuk satu pertandingan yang bertemakan

Emosi, Ekspresi, Seni

komen?

p/s- hoho lama suda nda aku tulis puisi eh. utak pun bertagar sudaaa~

6 comments:

ruffey said...

tak mampu plak aku nak tulis sesuatu seperti

"berlari ke hutan, belok ke pantai"

heheh

DanDarby said...

teringat aku Ada Apa Dengan Cinta.

ko marah dgn siapa shan? nanti kita p bomohkan k...

ruffey said...

inspirasii puisi ni... adalah. hohoo

biarlahh

oranglidi said...

pergh.. masyuk!! haha.. lu marah sape?

appledena said...

uiks apasal ni?

BoZaki said...

emosi dah ada, expressi kurang, seni ok. haha. macam tak cukup expression dalam sajak ko ni la shan. haha. mana penegasan..except yang capital letter, yang lain tak ada penegesan pula. hahha.

Lagipun pitching kurang la... tak cukup menjiwai. hahahaha

aphal ada sajak gini?