Saturday, April 11, 2009

malam jumaat...

malam jumaat yg lepas,

aku lupa...

tapi aku pun tak paham kenapa malam jumaat sering dikaitkan dgn hal2 yg mistik...


tp aku mmg lupa hari tu kamis, menjelang malam jumaat.

aku pun lepak la cc sampai azan maghrib.

aku pun pulanglah dr cc, berjalan kaki sejauh 800m ke rumah sewa aku...

jalan tu mmg sunyi, kena melewati kuburan pulak..

tp aku cekalkan hati, kalau tak, tak balik la aku. hehehe


sampai je kawasan kuburan tu, cam2 benda terfikir....

tetiba, aku tgk satu kuburan ni, ada kain putih yg menyelubunginya...

WAAAA!!! apa benda la tu?

mana tak aku pecuuttt!!!!

tp aku masih tak igt malam tu malam jumaat...

sampai la kat rumah, aku kol kawan aku...
waktu aku tgh berbual dgn kawan aku, ada sekor kucing atas bumbung 'jeling' aku...
aku rasa seram gakkk...

tetiba kawan aku kata, mlm tu mlm jumaatt...

uishhh!


org sini suka buat benda pelik kat kuburan la.

dulu skali waktu aku lalu kuburan tu lepas maghrib, ada beberapa org di sana, pastu aku terbau kemenyan...

kawan aku pernah cerita, disini biasa kalau mayat yg baru dikubur 'diganggu' utk bermacam keperluan mistik...

persoalannya,

kenapa perlu ada kain putih yg menutupi kuburan tadi...


4 comments:

Kelapa...Pecah said...

aku baru je balik dari bertapa... sebab tu lambat update.....ahahahaha
aru aku pergi KK .. ada dinner kat sane ngan Kengkawan dari internet....
eh kau kan maharaja labuan.. ade keje kosong tak sana..ahahahha

Kelapa...Pecah said...

kawsan kubur memang seram.. nak2 kalau yang penakut macam aku n kau ni...langkah seribu la jawabnya...
tp best kalau malam tu kau bawak lampu suluh dan hujan renyai2....
keseraman tu boleh menyebabkan kau menghidap penyakit kencing tak tu la................
satu hal lagi yang kalu lepak lame2 kat CC tu nape... sampai maghrib lagi tu.....

oranglidi said...

wa tau sebab apa ada kain putih tu..kadang2 si penggali kubur tidur kat sana.. takpun ..

sebab lu x jenguk blog wa.

ada berani??
http://cakapwa.blogspot.com/

appledena said...

patutla ko kol aku...msti ko tkut ni kn he3