Wednesday, April 1, 2009

alasan untuk sombong

pre-script - sombong dalam artikel ni, aku ertikan sebagai riak, takbur, meninggi diri, etc.

memang ada orang sombong.

sombong mestilah bersebab kan?

biasanya org sombong ni, dia merasakan diri dia lebih JAUH LEBIH BAIK dibanding dgn orang lain kan?

jadi dia rasa dia layak untuk sombong

tapi, orang BAIK takkan sombong.

sombong adalah perkara buruk, jadi, orang yang sombong BUKANLAH orang yang JAUH LEBIH BAIK dibanding orang lain.

malah, dia lebih BURUK dibanding orang lain.

jadi kawan2, jangan sombong ye

9 comments:

appledena said...

ui ui..

crimsonskye said...

Ini baru muqaddimah kan? haha... cepat sambung.

ruffey said...

appledena,
nape? heheh

crimsonskye,
wahh, ko mmg paham la, heheh. mesti ko pikir apa yg aku tulis skrg ni ada kaitan dgn sekitar aku kan?
mmg pun. heheh
tp aku tak tulis sambungan dia dlm masa terdekat kot, tgh tekanan jiwa dan perasaan skrg ni. heheh

NIVYANFAZZA said...

betul2x...orang yang sombong buakn orang yang lebih baik.....
saya tak sombong, tapi saya baik...hahaha.....

NIVYANFAZZA said...

betul2x...orang yang sombong buakn orang yang lebih baik.....
saya tak sombong, tapi saya baik...hahaha.....

Kelapa...Pecah said...

amboiiii......hebat nye ayat kau ni raffy......mantap...

pReciOus shaRihaNa said...

saya benci org yg riak tp sy lbih benci org yg riak, sombong, tnggi diri dan tak mau kalah, asyik nk menang jer.
menci!

appledena said...

ahah...aku nk cte psl jijam ng ko ler...bkn nk cte psl dier kt blog...
cpt2 la ko pulg...byk gosip ni ha3..
ng c kerol ngok tu lg..xsaba aku nk cte ng ko ni..

Anonymous said...

sometimes kiter x tau yg kiter tersombong,,-jue-