Wednesday, February 11, 2009

Serious

dah lama tak menulis sesuatu yang series

sesuatu yang mampu menggambarkan kalau si penulis IQ tinggi

sesuatu yang kalau mendapat liputan meluas, nescaya tercatat sebagai calon pemenang hadiah Nobel

sesuatu yang mampu merubah dunia!

tapi apakah sesuatu itu?

entahlah


aiseh. intro dah sangatlah lebat kan? hik


people who knows me, acknowledged that i cracked lots of jokes if i am in a good mood. jokes yang super-mantap, mahupun yang sangatlah bodoh tahap lawak itu, sampailah aku dipandang hina oleh mereka yang merasakan joke aku adalah bodoh. takpe, tak kesah.

org selalu kata, lawak bodoh. tapi korang pernah dengar tak kewujudan lawak pintar???

ada kah lawak pintar itu?
bagaimanakah bentuknya?

mungkin semacam soalan matematik tambahan kot...


oh ya, baru2 ni, aku berkonflik dengan beberapa org ni, yg buat aku rasa dorang ni sangatlah jahat.

sorang perempuan ni, nama dia aku pernah sebut di beberapa entri yg lepas, tapi aku dah delete entri tu, risau pulak kalau menimbulkan kontroversi.

takpa, aku ulang balik. nama dia Nabihah.

dia ajak aku sertai pementasan Sirih Bayu suatu ketika dahulu, sebagai penulis skrip. awalnya aku tak mahu, sebab pernah konflik jugak sebelum tu, tapi akhirnya aku setuju.
dia pernah janjikan aku sijil, tp sampai skrg tak dapat. takpa, aku tak kisah dgn sijil yang sgtlah tak bernilai kelak utk aku menjalankan profesi aku sebagai doktor.
apalah kelebihan aku dapat dengan sijil penulis skrip bersama itu?
tapi baru2 ni, semua yang terlibat dengan pementasan Sirih Bayu jalan2 ke satu tempat ni, semuanya dibiayai oleh baki duit sponsor yg sgt melimpah ruah.

setannya, aku tak diajak!

malah, org2 yang tak terlibat sama sekali, tapi merupakan konco2 mereka, dibawa.

dia terlupa nama aku? mana boleh lupa! penulis skrip bersama cuma 4 org!
for the record, i revised and edit most of the written script. she even told me some people even complimenting my script!

macam tu la dorang, kalau nak kata dia lupa, dia adalah kacang yang lupakan kulit.

aku kecil hati.
dan aku mulai merasa sgt menyampah dgn manusia2 seperti ini.
aku dah tak nak kawan dgn mereka dah... shooshhh!!!

6 comments:

Dayangku Nuraini Wahed said...

ala buat bodoh jak...

or izit buat pintar?

hohohoho...

pie said...

ahahaha...
sumpah saja mereka...
ak kna blik2 suda bgitu

~|r|a|n|d|y|~ said...

omg ruffey!!!
that's so fucked up!!!
bole x ak bunuh dia bg pihak ko???
tp xnak la... t kn tgkp plak~

ruffey said...

dayang,
absolutely buat pintar. sbb dalam situasi ni, menurut aku, yang bodoh adalah mereka, bukan aku. heheh

pie,
itulah, tgh carik dukun siam ni. biar perut mereka meletup dr dlm. mwahahahah kejam nya. (gurauan semata)

randy,
kejam kan mereka randy? malas suda aku mau berurusan dgn org macam ni.
aku ikut kata si pie, sumpah jak merekaa

pReciOus shaRihaNa said...

sgt kejam itu nabihah!

syida said...

kejam! benci sama manusia yg baik tym perlu je nih,bila xnak kita,dibuang2...

luahan hati dr. mangsa yg masih depressed..