Tuesday, September 2, 2008

2 hari 2 malam

31 0gos jam 7.30 malam

-sampai di rumah sewa, letak barang, dan keluar ke kedai
-makan Ikan sambal balado. pedas. gastrik aku tambah teruk
-makan ubat gastrik, byk gas terhasil oleh tindak balas ubat dan asid, kentut2
-beli towel baru, oreo, dan bun krim cokelat, ingat nak sahur makan oat
-balik rumah, oat dah habis rupanya. tension. tidur
-bangun sahur, makan bun cokelat dan oreo je

1 september jam 7 pagi

-mula kuliah. macam demam. masih gastrik. stress. shock. rasa nak menjerit dgn suasana yg tiba2 berubah
-tghari, mood membaik. perut pun membaik. tak jadi demam.
-petang, kelas selesai. ke kedai membeli oat. mesti nak sahur oat jugak. beli coke 1.5L, dgn 1 tin fanta blueberry green tea
-tgk jam. dah jam 5.05 ptg. F***!!! (puasa, tak baik maki2) aku lupa bas ke housing aku sampai jam 5 je.
-nampak ada bas route ke housing aku. aku berlari mengejar. dpt kejar. punya penat. berpeluh. pakcik bas tu kata (tak ambik org la, nak patah balik ni) F***!!! kali yg ke 2.
-jalan kaki... penat siot. terserempak kawan. dia cakap "sanggup ko berpenat2 balik jln kaki, patut la badan ko maintain je" aku tersipu malu2 anjing.
dekat 30 minit baru sampai. masih mampu berpuasa.
-sampai rumah, baru ingat takda makanan... 10 minit lagi nak bukak puasa. telefon kawan yg sedang lepak kat restoran, mintak pesankan aku minuman. keluar lagi. naik ojeg (pengangkutan awam, tapi motosikal, jadi pembonceng, tak payah helmet)

1 september jam 6 ptg

-bukak puasa. kawan tanya kenapa aku tak pesan makan. aku kata aku tak boleh terus2 makan. minum dulu. nanti perut aku 'terkejut'. kawan kata lagi "ko jaga makan ye? patutla badan ko maintain je"
-mwhahahawhahwhaah. sehari sampai 2 org tegur badan aku. ensem sgt ke badan aku ni?

-tapau ikan sambal balado. extra pedas. makan kat rumah.
-jam 8 mlm, dah tidor. penat perjalanan tak hilang lagi (labuan - kl - bandung), set alarm jam 3.30 pagi, nak sahur oat

2 september jam 3.30 pagi

-terbangun tidur. terdidur lagi
-jam 4.30 terbangun. azan yg bangunkan. A*****! (alamak je) tak dapat sahur. tidur balik. set alarm jam 5.00 pg plak.
-jam 5 bangun tidur. tp masih ngantuk. snooze alarm. 5 minit kemudian, alarm lagi. terbangun, masih ngantuk. snooze alarm, dan tidur lagi. sampai 6 kali. 5.35 baru bangun.
-siap2 gi lab. masih penat... allergic rhinitis plak. hidung dah macam air terjun, mencurah2 cairan dari hidung aku. bersabar. abis lab, 3 jam break. nak balik jauh.
-online kat labkom.
-update blog

4 comments:

pReciOus shaRihaNa said...

amboi engkau!
perasaan lg body ensem.
cuba ko tyg ko py 6pack tu,
aku prlukn bukti!!!!!!!!!!!!!

muahahahah!

:-P


p/s oii! cuba buat separate window for comments. aku prlu refer pd entry utk mengomen. gitewww. huhuhu. leceh tol! :P

pie said...

amboi...
bdn ensem?
6 pack or air bag?
ko la doctor hbat ba...
hahaha

ruffey said...

precious sharihana

mana ada aku kata aku ada 6 pack kat entri tu, walaupun sbnarnya aku mmg ada 6 pack. lol =P
naah demi request ko suda aku buat separate window utk komen =D

pie
ni lg sorang mempersoalkan kewujudan 6pack aku. mwhahahah.
lawak eh.
adalah mana bley bgtau. karang kamu jelez =P
aku doktor hebat? amin =D

pie said...

ak rs airbag la...