Tuesday, August 12, 2008

aku tak ska PAS

aku rasa pelik la ttg politik dan perundangan di Malaysia...

*disclaimer - semua yg aku tulis ni tanpa merujuk mana2 sumber fakta yg sahih

skrg sibuk cerita pasal forum ttg perkara agama Islam dlm perundangan Malaysia oleh Majlis Peguam?
dan sudah tentulah org Islam membantah perkara ini

tapi aku tak tau nak bantah, atau tidak
sebab aku tak tau isu apa yg akan dibincangkan dalam forum tu

tp kalau isi forum yg nak dibincang tu cuba utk 'melawan' Islam di negara kita,

Allahuakhbar! semangat org Islam di negara kita masih belum pudar utk menentang perkara tadi.
Lihatlah bantahan yg dilakukan.
NGO, badan2 politik, persendirian sekalipun sama2 bersatu 

tp serius, aku tak tahu apa yg dibincang di forum tu...


perkara seterusnya yg buat aku rasa pelik, ialah dasar PAS
PAS memperjuangkan Islam, tapi pada waktu yg sama berpakat dgn DAP?
PAS lebih rela berpakat dgn DAP berbanding UMNO?
aku tau la PAS pernah label UMNO ka BN sbg kafir? (kalau aku nda salah, kalau salah, maaf)
tp se'kafir'2 UMNO pun, DAP lebih kafir lagi!!!

ok

menurut firasat aku (ye la tu...), majlis peguam dan isu forum agama tu, ada kaitan dgn DAP.
sbb, majlis peguam perlu sponsor kan?
dari segi kewangan, nda payah cerita la. 
dan dari segi sokongan politik, majlis peguam perlu politician utk perkara berkaitan penggubalan / amendment undang2 kan?
jadi parti politik plg berpotensi siapa lagi kan?
tgklah antara perkara yg pernah diperjuang oleh DAP?

tp PAS masih rela berkawan dgn DAP daripada berkawan dgn UMNO...




1 comment:

BaBaS KnoWLeS said...

Waahhh.. Memang korang adik brdik mmng berdarah politik..
Bagus.. Nanti2 bila Babas Knowles dah jadi cikgu Fizik yg hot & mantap..
Ada la plak yg jadi ADUN Labuan kan..
Hehehehehe..
Apa2 pun.. Belum lagi aku UNLEASH the diva in me...
Hehehehe..
Belum masa lagi..