Friday, August 29, 2008

the voice...

...for me to tell my story, i need to tell theirs...

ambik ko, intro cam Ghost Whisperer (cam jenama tuala wanita) plak kan?

this is a true story, or at least what i thought to be true, happened to me not so long time ago back when i was in form 4 in Sekolah Menengah Sains Labuan


never a fan of the study room (a place where diligent students wasting their time studying usually 11.00 pm onwards until, err, depends on them) i chose to lepak at friend's dorm after night prep one night. nothing much to talk about, i decided to return to my room around midnight, only to found my form 1 roommate asking me
"bang rafshan, buleh tidur sama bang rafshan malam ni?"

"ah, nada. tidur la katil ko, sesak baa nt"

"takut la bang rafshan..."

"ish.. ba. ambil la ko punya bantal sma slimut."

then he lied down next to me. (to answer your curiosity, no, we didn't involve or engage in any bontot relationship ok)
as i was closing my eyes, i heard a faint noise, seems it was coming from far away. i tried to figure it out, and that was it. i didn't dare to questioning what it was as some people says it is taboo to tegur something "weird" like that.

suddenly, my roommate
"bang Rafshan, bunyi apa tu? bang Rafshan dengar ka?"

"oi, jgn ditagur baa, kau ni kan.."

that faint noise, turn out to be a voice like, became clearer to my ears.

somebody, or "something", were shouting from far away for help...

"tolong.... tolongg... tolongg..."

my roomate
"bang rafshan, takut la. apa tu bang rafshan? siapa tu?"

"shhhh.. diam, jgn ditagur lagi!"


tolongg... tolongg lah saya.... aarghhhhhhhhhhh....."


the next morning, i asked my roomate about that 'noise' he had heard previous night. he told me it was something like shouting for help from far away. no doubt we both heard it.

who or what it was?

aku tak tahu...


next chapter: The Red Eyes...

next-next chapter: antu bungkos...

Thursday, August 21, 2008

i'm over it

i'm over it

once, i was so passionate about politic, but not anymore

politics has had been infiltrated by bastards, dogs, bitches, pigs as politicians and also supporters.

politik di Malaysia kini hanya menyebabkan PERBALAHAN dan PERPECAHAN...

aku fikir, seharusnya politik mendatangkan kebaikan dan membawa kepada penyatuan masyarakat...
sebaliknya yang berlaku...

i am not, and never a big fan of chaos and havoc

so i'm done with politics

i think i should consider singer as my 2nd profession.
releasing song in every single language spoken in Malaysia, i might just be the person who could unite all the people in this country.
the cover of my album will be the map of Malaysia, highlighting the Sabah & Sarawak, and magnifying the Labuan,
so some bloody stupid people from Semenanjung realize and acknowledge that
Sabah & Sarawak & Labuan are parts of Malaysia.
heheh



p/s- never wrestle with a pig. both get dirty, but the pig likes it

Sunday, August 17, 2008

mubahalah. whose turn now?



saiful dah bersumpah.

sgt berani.

atau sgt bodoh?

anwar tuduh itu semua konspirasi politik

dia ada bukti?

kalau betul itu konspirasi politik, kenapa anwar tak bersumpah itu semua konspirasi? mana dia tahu itu konspirasi?

tapi iyalahkan.

isu ni melibatkan kote dia.

dia memang tahu la kan siapa betul siapa salah?


tapi aku memang tak tahu siapa betul, siapa salah

sbb aku tak terlibat dlm hubungan mereka. 


dan adalah tindakan yang tidak wajar, kalau pengikut anwar yakin dia benar dan suci dan mulia, hanya kerana luaran dia sebegitu.

aku sgt kesal dgn perkara ini.

macam mana penyokong anwar boleh yakin seluruh jiwa raga mereka kalau anwar tu org yg amanah fatanah tabligh sidiq?

kalau nak yakin sgt, aku tak kisah pun,

cuma kadang2, mereka ni siap memaki hamun / kurang ajar / biadap dgn mereka yg percaya kalau anwar tu bersalah.


kalau macam tu, tak perlu lah mahkamah kan?

contoh la,

kalau ada org yg dituduh mencuri sebiji karipap. lepas tu mmg yg dituduh tu serabai, miskin, kasar, muka cam penjahat. terus je la hukum dia kan? tak yah mahkamah, sbb dia mmg ada ciri2 seorang yg akan melakukan jenayah?


tp kalau seorang ni pulak, segak, , hidup mewah, dan dituduh mencuri karipap, automatik dakwaan kenalah gugurkan ye tak? sbb tak mungkin org kaya nak curi sebiji karipap kan? baik dia gi makan kat Chilis ke, kat Chinoz ke.


itu sbg contoh la kalau dunia ni dipenuhi oleh org cam penyokong anwar yang MAHA taksub dgn dia.


anwar plak kata tak nak angkat sumpah. dia kata kalau ada tuduhan, kenapa perlu bersumpah?

dia kata  ada mahkamah, tak perlu bersumpah2. 


oops. setahu aku, 'dorang' ni org2 yg tak percaya dgn mahkamah (kan kononnya dulu mahkamah terlibat memerangkap anwar?)


dlm situasi ni, kalau tak nak diperangkap mahkamah, bersumpah la.

pastu kita tgk siapa yg mati kena sambar petir

mesti best. boleh buat film.



tp nt kalau mahkamah sabitkan anwar bersalah, lain pulak kata dia.

mahkamah dikuasi kerajaan la, apa lah, itu la, inilah.



tp dalam kes ni, mesti ada sorang betul, sorang salah kan?


kita tidak tahu ttg hal itu...


aku tak kata Anwar salah jugak.

dalam perundangan, seseorang yg didakwa dianggap tidak bersalah selagi belum disabitkan bersalah.

sesiapa yang didakwa perlulah membela diri


tapi kes ni blm sampai perbicaraan lagi.


aku harap, kalau korang pro mana2 pihak pun, tak perlu lah mencaci pihak yg satu lagi...

tiada guna utk kita manusia berbalah demi perkara yg sia2...


ataupun yakin sgt siapa betul siapa salah, kita tak terlibat


perkara ni antara Saiful dan Anwar








Tuesday, August 12, 2008

aku tak ska PAS

aku rasa pelik la ttg politik dan perundangan di Malaysia...

*disclaimer - semua yg aku tulis ni tanpa merujuk mana2 sumber fakta yg sahih

skrg sibuk cerita pasal forum ttg perkara agama Islam dlm perundangan Malaysia oleh Majlis Peguam?
dan sudah tentulah org Islam membantah perkara ini

tapi aku tak tau nak bantah, atau tidak
sebab aku tak tau isu apa yg akan dibincangkan dalam forum tu

tp kalau isi forum yg nak dibincang tu cuba utk 'melawan' Islam di negara kita,

Allahuakhbar! semangat org Islam di negara kita masih belum pudar utk menentang perkara tadi.
Lihatlah bantahan yg dilakukan.
NGO, badan2 politik, persendirian sekalipun sama2 bersatu 

tp serius, aku tak tahu apa yg dibincang di forum tu...


perkara seterusnya yg buat aku rasa pelik, ialah dasar PAS
PAS memperjuangkan Islam, tapi pada waktu yg sama berpakat dgn DAP?
PAS lebih rela berpakat dgn DAP berbanding UMNO?
aku tau la PAS pernah label UMNO ka BN sbg kafir? (kalau aku nda salah, kalau salah, maaf)
tp se'kafir'2 UMNO pun, DAP lebih kafir lagi!!!

ok

menurut firasat aku (ye la tu...), majlis peguam dan isu forum agama tu, ada kaitan dgn DAP.
sbb, majlis peguam perlu sponsor kan?
dari segi kewangan, nda payah cerita la. 
dan dari segi sokongan politik, majlis peguam perlu politician utk perkara berkaitan penggubalan / amendment undang2 kan?
jadi parti politik plg berpotensi siapa lagi kan?
tgklah antara perkara yg pernah diperjuang oleh DAP?

tp PAS masih rela berkawan dgn DAP daripada berkawan dgn UMNO...